Професійна самоосвіта педагога


Професійна самоосвіта педагога - свідома діяльність з удосконалення своєї особистості як фахівця: адаптування своїх індивідуально неповторних якостей до вимог педагогічної діяльності,  постійне підвищення професійної компетентності та неперервне  вдосконалення якостей своєї особистості.

Мета самоосвіти педагога:

¾   розширення загальнопедагогічних і психологічних знань з метою поширення й удосконалення методів навчання й виховання;
¾   підвищення загальнокультурного рівня педагога;
¾   поглиблення предметних знань;
¾   оволодіння досягненнями педагогічної  науки, передової педагогічної практики

Методика та техніка самоосвіти безпосередньо пов’язані з рівнем сформованості в педагогів системи основних педагогічних умінь
¾   вивчити необхідну  літературу та передовий педагогічний  досвід;
¾   виокремити з літератури, що вивчається ,та передового педагогічного досвіду основні актуальні положення, факти, явища, що піднімають теоретичний і методичний рівень педагога;
¾   відібрати з прочитаного та побаченого педагогом думки та методичні знахідки для апробації власній педагогічній діяльності;
¾   Систематизувати та розробити науково-методичні узагальнення; систематизувати та розробити науко-методичні узагальнення ;
¾    упровадити досягнення психолого-педагогічної науки та педагогічної науки та педагогічної практики у власний досвід роботи з учнями.



Форми організації безперервного  розвитку фахової  освіти та кваліфікації педагогів:
¾   самоосвіта, робота над науково- методичною темою;
¾   участь у педагогічних виставках ,творчих звітах, конкурсах, науково-практичних конференціях, педагогічних читаннях;
¾   навчально - методичне консультування;
¾   розробка, апробація навчально – методичних матеріалів;
¾    використання ролі наставників;
¾   Участь у роботі методичних об’єднань;
¾   Створення портфоліо професійного розвитку

 Напрямки самоосвіти:
¾   вивчення законодавчої нормативно-правової бази;
¾   науково-теоретична та методична підготовка;
¾   методичні питання предмету;
¾   психолого педагогічні основи навчання та виховання
¾   вивчення передового педагогічного досвіду;
¾   основи педагогічного управління;
¾   підвищення етико-естетичного рівня, культури

План індивідуальної самоосвітньої  роботи:
¾   Запровадження в практику роботи нових методів роботи з учнями
¾   Підписка на фахові видання;
¾   Запровадження в практику сучасних інноваційних технологій;
¾   Відвідування уроків колег;
¾   Ознайомлення з нормативними документами;
¾   Слідкування за нововведеннями та методичними порадами;
¾   Використання  досвіду передових вчителів району



Немає коментарів:

Дописати коментар